When Confidence Exceeds Ability

4 August 2007

Alamak!! Dah dekat 10:30 a.m. Acara tarik tali aku patutnya start pukul 11:00 a.m. Tapi aku confident aku punya event tak start pukul 11:00 a.m. sebab sebelum my event akan diadakan semifinal tarik tali for ladies and men. Team aku terus masuk final sebab dapat bye. How sweet is that? Lagipun dah selalu sangat masuk tarik tali ni...dah veteran daah.

Nasib baik keluar rumah je aku terus dapat taxi. On my way ke stadium, organiser dah called cari aku and tanya samaada aku datang ke tak...Pakcik drebar taxi yang terdengar perbualan aku over the phone pun dah pressure to get me there on time. Akhirnya aku sampai kat venue olahraga dalam pukul 11:05 pagi. Lepas tukar baju, aku ke venue tarik tali. True enough, acara pompuan baru nak start. Walaupun majoritynya kurus kering, team pompuan kitaorang masuk final!!

Lepas aku sempat warm-up ala kadar, it was our turn to tarik tali. Seperti biasa aku diminta jadi anchor... aiyooo...dah lama tak buat keje ni. Nak lilit tali pun dah tak ingat. "Regangkan taliiii!!!! Tariiiikkkk!!!", jerit si referee. Belum sempat aku nak betul-betul tarik the tali, sedar-sedar aku dah tergolek atas rumput, gara-gara padang yang basah dan licin. Aku rasa tak sampai 10 saat pun dah kalah first round. Aiyoo...it was a massacre! Second round, we did better...sempat lah aku jatuh-bangun 3 kali sebelum tumpas. Sah le besok lebam-lebam badan aku. But the good thing is, our ladies won... terloncat-loncat semua kegembiraan.

Lepas tarik tali, we had lunch. Lepas tu aku pegi mandi and tukar baju. Yelah, bola lambat lagi pukul 4:00 p.m. nanti. Dalam pukul 2:00 p.m., afternoon session pun mula. Tetiba aku dijemput untuk bagi hadiah. Alamak, tak pernah aku buat keje ni. Macam VIP lah pulak, walaupun aku just datang nak support my team jerr...

Pukul 3:30 p.m., ramailah soccer players yang dah sampai... jersey team aku kaler kuning. Malangnya semuanya saiz orang-orang kurus. Ye lah kan, mana ada pemain bolasepak pakai baju XXL. Nak tak nak terpaksa lah jugak pakai. Aiyooo...macam pompuan bunting setahun. Punyalah ketat jersey ni. Nampak segala susuk tubuh I and my one pack abdomen...hanj!! Petang ni kena main 2 matches... mati larr. Last year main satu match pun aku dah separuh nyawa. First match, aku main ntah apa-apa...sepak bola pun tak kena. Dah second half baru OK sikit. Second match aku lebih confident. Aku siap ter-tackled BI lagi. Sakit nak mamphoss... sure lah bengkak nanti. Lepas tu aku tersepak bola kena muka SK. 30 saat lepas tu dia keluar padang, aku tak tau le dia keluar padang sebab bola kena muka ke apa...kesian. Penat gile aku main bola ni. Team aku dapat tempat corot, kalah sekali and seri sekali. Nevertheless, we played quite well...aku rasa. Tapi dapat aku rasakan yang aku akan sakit-sakit badan besok sebab tadi terlebih pulun atas padang plus ada kena rembat dengan bola beberapa kali.

Lepas habis sukan, aku tumpang ZM balik ke office. Sebelum balik, we all lepak makan mi bandung muar dulu. Dalam 8 orang macam tu. OKlah jugak mi tu. Tak payah lah aku nak dinner malam ni. Aku terpaksa balik office sebab tertinggal handphone charger. Dari office aku ke Sogo kejap sebab nak cari CD Kayangan Soundtrack. Aku jugak beli soundtrack Love is Cinta. Lepas tu terus balik. Lepas mandi semua, aku plan nak tengok tv.. tapi terus tertidur sebab letih ya amat. Isyak pun ntah kemana... aiyooo...apa nak jadi!

No comments: