Maybe I'm Not Young Anymore...

10 August 2007

My colleagues have been teasing me over a positive remark our big boss made about me. Oh man! Should I just tell them to go screw themselves or what? Ha ha... I don't really care about the teasing and I'm not even sure whether the positive remark was true. But the fact that so many people talked about it, got me a bit annoyed.

Other than that, kerja macam biasa aje. I was suppose to go to a meeting kat Kementerian, tapi my boss wanted to meet some of us today. So tak jadilah aku pegi meeting, I sent NN instead.

Hari ni aku ikut si HA and E sembahyang Jumaat kat INTAN, Bukit Kiara... ramai betul orang, selalunya tak lah seramai macam hari ni. Sembahyang pun tepi tangga jerr. Nasib baik la aku tak tergolek ke bawah waktu sembahyang. Definitely not a pretty sight. Balik sembahyang, aku gegas ke Kupang beli kopi to last me sepanjang meeting petang ni. Banyaklah juga benda yang dibincangkan dalam meeting, at one point macam nak gaduh pun ada... pening kepala aku dengan gelagat masing-masing ni.

Meeting habis pukul 4:15 p.m. "Kak, saya pergi surau jap", laung aku kat setiausaha boss aku. Dengan kelam kabutnye aku berlari ke surau. Dalam hati aku teringat yang aku belum lagi sembahyang Zohor. Sampai je surau, bergegas aku buka kasut and socks. Bila aku langkah je masuk surau, baru aku perasan yang takde sorang umat pun kat situ.. Eh! mana semua orang pegi? Selalunya, dekat-dekat nak masuk waktu Asar ni, ramai lagi orang yang baru nak sembahyang Zohor. Tercegat aku kat pintu surau, bersebelahan tempat wuduk. Staff perempuan yang lintas masuk ke surau pulak dok tersengeh-sengah tengok aku... Ya Allah!! Hari ni hari Jumaat... kan aku dah sembahyang tadi kat Bukit Kiara. Tersenyum aku kat situ... malu dengan diri sendiri... Sampai je kat office, aku cite kat some staff. Semua gelakkan aku. Apa nak buat. Salah sendiri. Maybe I'm not young anymore...dah nyanyuk. Ha Ha

Lepas office, aku ambik taxi ke Ampang. Jalan jam. Ada hal sikit. Tak payah le cite kat sini. Aku janji dengan RS, kalau dia masih ada kat office lepas aku balik from Ampang, we all nak pegi dinner. On my way back from Ampang, jalan jam gilerr jugak... dekat 8:30 malam baru sampai office.

Harini aku dengan RS menapak lagi pegi dinner. Dah tak tau nak makan apa dah. Aku ingat nak makan sate kat sebelah bangunan MARA tu. RS suggested that bubur nasi kat situ pun best. Aku OK je, willing to try. Malangnya, bubur nasi dah habis. Aku ngan RS ordered meehun sup dan 20 cucuk sate. RS mintak ABC and aku pulak minta LCK. I must say, aku betul-betul suka meehun sup tu. Boleh datang lagi ni. Sate pulak, macam kering sikit. Tapi still sedap. Sambil makan, RS talks about his plan (plan???) and also sembang on other things... borak punya borak sampai kul 11:00 p.m. We then went separate ways untuk balik.

Sampai rumah dah lewat, aku malas nak update blog malam ni. So ni kira entry tertunda larr...

No comments: