Kursus Kahwin...

12 August 2007

My day started off dengan main badminton. Aku, Aman, MFMS and Razman dah janji pukul 10 pagi nak main badminton. Itu pun mula-mula macam dah tak jadi nak main sebab tak cukup korum memandangkan 2 orang lagi players yang biasa tak dapat join. Dari pukul 10, sempat le berentap 4 sets. Aku partner ngan Razman. Menang the first 2 sets, then kalah the remaining 2... Saje je kasi peluang..heh heh... Lepas badminton, aku lepak jap to cool down. Then mandi kat gym... sambil mandi sempat lah aku melalak satu album (another obsession that I have... refer my earlier entry on obsessions). Selesai lagu terakhir, baru lah aku keluar dari shower.

Lepas gym, I went up to my office, switched on my PC and checked my mailbox. Nothing interesting.
Buat keje sikit, lepas tu aku keluar for lunch. I walked all the way to Maju Junction (MJ)... sangguplah jalan ke sini sebab lepas lunch nak tapau Starbucks. Aku lunch kat food court sebab teringin nak makan ikan bakar. Lepas ambik makanan and drinks, aku pun cari tempat yang sesuai untuk duduk.

Dah aku start makan, baru aku perasan yang disekeliling aku semuanya couples tengah lunch... Eh! heran jugak... mana datang couples ramai-ramai ni... selalu nya kalau kat food court, mesti ramai budak-budak and families. Lepas tu, bila aku tengok lagi, yang pompuannya semua pakai tudung or selendang... hmm since when pulak orang kat KL ni dah jadi Shariah compliant?
Diaorang pun macam pandang aku semacam jek... Pusing je belakang, baru lah aku perasan terpampang big sign board kat bawah ni...


Aiyooo... aku duduk makan di kawasan peserta-peserta kursus kahwin... Ha ha ha... (dah sampai seru kot? Sapa mau jawab?)

Aku pun makan dengan cepat dan cabut dari situ. Kat MJ, aku singgah kat Toy City. I've been thinking about what to get for KKY's newborn baby boy. So I thot maybe some toys for the baby would be a good idea. Aku tanya dengan pekerja kedai ni apa yang sesuai. They showed me beberapa pilihan. Aku beli 2 items, just in case the baby has a preference... he he. Besok aku nak kasi kat KKY coz he'll be back in the office.


Lepas shopping, aku pegi Starbucks tapau drinks and walked all the way back to the office. It started to drizzle, so aku tak sempat nak singgah Sogo. Nanti lah on my way home petang nanti. Sampai office, aku sambung keje sampai 4:30 p.m.
Lepas aku signed off, aku borak-borak dengan Y and Razak. Lama tak dengar cerita diaorang ni. Good to talk to you bro!

Aku singgah Sogo jap. Ingatnya nak cari barang... ramainya orang. Terus aku batalkan hasrat nak membeli-belah. Lain kali aje lah. On my way back dapat sms from Y. Sambung apa yang disembangkan tadi... catching up on old stories.

Sampai rumah, hari dah hujan...berlari-lari aku balik ke condo. Lepak jap... mandi and all. Malam ni ada IKON ASEAN... harapnya Jac menang.


8:24 p.m. I received a shocking news. Really do not know how to react to the news. The news will definitely change my life. At this point in time I'm not able to assess how my life will change moving forward. Buat masa ni, aku masih tak boleh cerita pasal benda ni. I will tell when I'm ready... Sah lerr malam ni aku tak boleh tidur. Semoga Allah memberikan petunjuk...


Terkejut betul bila si Jac kalah IKON ASEAN. I thought she was a clear winner. Aku sms AFA cakap yang penyanyi Filipina tu nyanyian dia macam pembaris je... takde versatility and kurang dynamic. Alih-alih minah tu yang menang. Untuk category berkumpulan, aku setuju lah kumpulan Kjwan tu menang. I'm sure besok macam-macam comments in the news. I shall wait and see. Nevertheless, I'm disappointed.

No comments: