Back to Office

3 August 2007

Aku happy tengok kengkawan happy. Especially, if I can contribute in any way to make them happy. Hari ni aku macam Santa pulak distributing souvenirs to kengkawan semua. I guess this is my way of saying thank you for the kind of friendship that we have. Ikhlas from me...

Hari ni macam kelam kabut sikit. Err...bukan macam, tapi memang kelam kabut. Yelah, lepas seminggu takde kat office, banyak benda yang nak kena settle. I briefed staff about what happened in Perth. In addition, I had several short discussions with my boss to update him on the outcome of my meeting in Perth as well as to discuss outstanding issues. Kerana terlampau busy, tak sempat nak buat plan for sembahyang Jumaat. Aku ended up pegi Masjid India je for Friday prayer.

Aku janji dengan AAA untuk ke Sogo and Pertama Complex after office. AAA nak cari hiking boots and aku pulak nak cari kasut bola untuk soccer match besok. Alaa... bukannya serious match pun! Besok we gonna have our annual Kejohanan Olahraga. Seperti biasa akan ada exhibition soccer match for senior management. Semenjak dah jadi part of senior management team ni, memang lah aku tak boleh lari from taking part in this annual soccer match. Last year pun aku kena main jugak. Dah le aku ni separa kaki bangku. He He He...

AAA tak dapat hiking boots dia kat Sogo. Yang dia berkenan takde size pulak. Kesian! Lepas tu baru pergi Pertama, lepas 4-5 kedai, aku jumpa kasut yang aku berkenan. Terus beli. Kasut, socks and 'shin' pad costs me RM200. Not bad! Tapi considering yag kasut bola ni aku cuma pakai setahun sekali je... rasa macam tak berbaloi lah pulak.


Lepas shopping, aku balik office. Dah janji nak dinner dengan RS and ZAW malam ni kat Bora Ombak. After Maghrib, aku lepak kat office until ZAW sampai. All of us naik kete ZAW ke Bora Ombak (BO). Sebenonye, plan nak dinner ni dah dibuat waktu aku kat Perth lagi. Just to catch up on what has been happening for the past one week. Kat BO, the three of us lepak kat Bisik 6. We ordered Nyonya Asam Pedas, Sweet Sour Chicken, Kangkung Belacan and Buttered Prawns. Nampaknya RS dan aku dah ketagih Monkey Mocha sebab itu je yg we all order everytime datang sini. Ha ha.. Aku made a call to NA to find out how she is doing after being discharged from hospital. Dia cakap she's doing OK. That's good news. Lepas makan, we all masuk inside the main building sebab nak layan live music. Memang selalu sangat aku kat sini. Waiter pun dah kenal aku... and siap tahu lagi my favorite spot. Mungkin lepas ni aku nak jadi part owner of BO lah! (haha...dream on...). Malam ni nyanyian tak berapa melethop... bunyinya macam penyanyi lelaki tu sakit tekak and tak sihat. Kesian, tak sihat pun kena kerja gak. Sambil menikmati dessert... banyak lah cerita yang dikongsi. Borak punya borak, dah pukul 12. Besok nak kena gi Bangi for Olahraga pulak. ZAW and RS sent me home. Thanks bro. Ingatnya nak update blog malam ni. Lepas mandi and all...aku cubalah mengarang, but my brain failed me. Sempat satu paragraph je... terus lentok. Wassalam

No comments: