"Village Chicken"

7 August 2007

Hari ni macam biasa je... keje... keje... keje. A very productive day indeed. Entah macam mana si HA dengan ZAG teringin nak makan 'village chicken'... ha ha. Village chicken refers to kedai makan ayam kampung kat velodrome Cheras. Nak kata selalu pegi tu tak juga...maybe dalam once a month. NSK joined us for lunch. Naik kete NSK... ZAG bawak. Semenjak NSK beli kete ni, ni lah first time aku naik kete dia. Dah lain-lain departments ni susah jugak nak berjumpa. Masing-masing dengan hal masing-masing.

When the four of us got together, banyak lah benda yang direpekkan... Tapi dengan NSK, masing-masing bersopan lah sikit... yelah, memasing control macho depan awek.. (eh! awek kerr? :p).

Sampai ayam kampung, dah pukul satu lebih... Mak ai! Ramainya manusia... meja penuh. Ada satu meja ni, sorang je brader duduk kat situ... so, aku HA and NSK pergi lah menempek kat meja brader tu. Memanglah nampak brader tu tak happy we all gate-crashed dia punya lunch. Nasib baik ZAG dapat another table. Pindah le pulak ke meja yang nun dibelakang. Nak tunggu waiter datang ambik order pun satu hal... punyalah lama. Dah lepas order, nak tunggu makanan sampai, lagi satu hal.... 2 kali lambat. Bebudak ni ala-ala diet... aku je tanpa segan silu belasah 2 ketul ayam.

Sampai office dalam 2:05 p.m. Terus sambung keje. Oh, by the way aku dah tak jadi pegi Geneva next month. I've decided to send my staff. Would be a good exposure for her.

Tetiba je aku dapat sametime dari KP.... rupanya, gambar seksi (lagi mengiurkan) aku semasa bermain bola waktu kejohanan olahraga dah tersiar kat intranet... aiyoooo... nasib baik lah aku ni muka tak malu (high self esteem kann...) Not just KP, lepas tu ada 2-3 orang lagi sametimed aku cakap pasal benda sama... Issh... for nothing jerr aku glamer murahan.

AM came over untuk collect duit pegi Stong. Paid him RM400 for ticket and accomodation. Tak sabar nih nak pegi. AAA tak dapat pegi pulak selepas cedera main bola. Nasib baik merpati(s) pegi...so ada lah geng selain AM.

MSI pulak hantar email ajak gi cafe pukul 6 pm. Doa selamat untuk NA yang dah balik berkerja selepas kejadian menginap di Hotel Tawakal tempoh hari, katanya... Entah betul ke entah tidak nak buat doa selamat, aku pun tak tau. Tapi sebab jemputan lepas waktu office, aku OK jek. Sempat lah aku lepak ngan bebudak sebelum aku pegi gym.

True enuf... doa selamat dalam hati je. Just berkumpul to lepak and dengar cite masing-masing. Pukul 7 p.m. baru aku terhegeh-hegeh nak Asar...hmm... apa nak jadi.

Hasrat hati nak turun gym tak kesampaian... bila aku check meeting calendar aku, baru perasan yang besok pepagi ada meeting kat kementerian... so kena lah prepare. Hanj. Aku ended up kat office sampai kul 10 p.m. lebih. Sampai rumah dah pukul 11 p.m. lebih... Dinner pun tak, sebab dah makan kat cafe tadi... wassalam

No comments: