All By Myself...

11 August 2007

I always look forward to having time just for myself, free from my busy schedule, free from meeting new people whose names I can barely remember after the meeting. I always look forward to that moment when I can just sit down and pick-up a book or a magazine,
watch my favorite tv show or movie, or just do nothing.

And after 2 weekends filled with activities , this weekend is dedicated solely for me to wind down and relax. So hari ni aku melepak kat Hartamas dengan HA for lunch. Aku dah makin suka lepak kat Plaza Damas area ni... quite quiet and banyak gak tempat makan. Hari ni lunched kat Kafe Unggun Hartamas. Told NM yang the 'gang' patut datang lepak sini bebila. We both had nasi campur. Then makan kueh sikit. Lepas tu pegi Tower Records. Ada album baru Shayna Zaid yang buat aku tertarik. Nampak macam kacukan Caucasian-Malay. HA bagitau yang Shayna ni buat album kat New York lagi. Terus aku beli album ni... harapnya bestlah. Lepas tapau venti iced caramel macchiato, aku and HA singgah kedai-kedai furniture yang ada kat situ... banyak items yang menarik. Tapi takde keperluan lah... buang duit je.

HA sent me back to office and dia chow. Aku masuk office buat kerja manja-manja for 2 hours. Tingkap bilik aku sekarang ni is half covered dengan bendera Malaysia. (refer gambar). Nasib baik masih lagi ada view of Dataran Merdeka.

Pukul 4:30 p.m., I packed my things and headed to Pertama. Aku ke kedai Andy nak gunting and shampoo rambut. Nasib baik Andy ada...kalau org lain tak ngam. Lepas gunting rambut, Andy's assistant cuci rambut and massage my head... rasa ringan betul. Lama lak tu dia massage and she is really good. All for only RM38. Not bad.

Lepas gunting rambut, I walked all the way to Masjid Jamek LRT Station. Saje je aku nak jalan tengok keadaan kat KL, perangai manusia dipetang Sabtu. Memanglah berserabut. Kat LRT station pun penuh sesak. Sampai rumah dalam pukul 6:30 p.m.


Aku dinner sebelum Maghrib lagi. After that aku just lepak tengok tv and do some reading. EPL pun dah start. Aku harap Liverpool will go far this season. Liverpool main esok vs Aston Villa. Kat tv malam ni ada game West Ham vs Manchester City. Aku layan sambil-sambil aje. Kat tv2 pulak ada movie Armageddon. Aku suka lah kalau films by Jerry Bruckheimer ni...selalu ada combination of elements, sedih, comedy, great effects, patriotism etc. Sambil-sambil tu aku layan cd Shayna Zaid ni. She's talented. Tapi aku tak rasa boleh laku kat Malaysia ni. Memanglah hari yang sungguh relaxing :)

Nota kaki: Alamak aku dah salah info. On Sunday, Y bagitau aku yang Liverpool dah main semalam. Melepas aku!!!

No comments: