Hope for the Best, Prepare for the Worst

13 August 2007

Sejak aku received that shocking news last night, kusut sikit lah aku harini. All I can say is, I hope for the best and prepare for the worst. Semalam pun tak berapa nak boleh tidur pikirkan benda ni. Unlike si AFA yang tak boleh tidur sebab tension Jac kalah ... he he. Aku pun tension gak Jac kalah, tapi tak le sampai menggangu tido. Tapi, I had the weirdest dream last night. Aku ni jarang mimpi, and kalau mimpi pun selalunya tak ingat apa. It was about the city yang aku live in kena hit dengan somekind of meteor shower, bangunan semua roboh... but somehow aku terselamat without a scratch under the rubbles. Entah lah. Canggih pulak mimpi orang-orang zaman sekarang ni.

Kat office keje macam biasa. Hari ni is the last last day to submit surveys for LDP. aku kena buat 6 surveys all together, each with more than 100 questions...letih laa..


Aku dah kasi hadiah Kenneth kat KKY. Lepas tu both of us keluar lunch kat ayam kampung Cheras... Aku tanya Y kalau dia nak ikut. Tapi dia ada consignment kat West Port. Since aku dah janji nak belanja dia ayam kampung, kalau dia free boleh lah join sekali. So kena cari date lain lah. Maybe one of the weekends kot. Hari ni, orang tak seramai minggu lepas. So terus je dapat tempat duduk. Nak order, macam biasalah lambat... tapi not se-lambat last week. Aku ngan KKY agak conscious larr...sebab we all ordered 6 ketul ayam untuk 2 orang. Meja sebelah, 4 ketul for 4 orang makan... Aiyoo.. kuatnya makan!

Hari ni aku janji dengan ZAG nak pegi cycling... Rupanya waktu lunch dia pegi beli seluar and t-shirt baru sebab lupa bawak... Aku sebenarnya rasa semacam je hari ni, dengan tak cukup tidonye, dengan terlebih makannya, tapi dah janji ni...aku gagahkan juga lah. Lepas Asar, both of us kayuh ke Lake Garden. True enuf, aku rasa macam nak muntah pun ada. Lepas tu, gear basikal aku asyik buat hal je, bila aku nak turun from gear 7 to 6, tak boleh masuk... terus kena go from 7 to 5. Tapi aku tengok ZAG kayuh steady jerr... I'm impressed!

Sampai balik kat office dah dekat 7:30 mlm. Hujan pun dah mula turun. Badan aku dah rasa macam nak demam. Jangan besok tak bangun sudah. Aku dengan RS nak cuba sekali lagi ke bangunan MARA untuk makan bubur. Harapnya adalah malam ni. Lepas mandi and Maghrib, memasing naik ke office sekejap. Ada email from ZAW... so, baca lah email kejap. Hujan makin lebat... dalam pukul 9 baru keluar from office. In the meantime dok melayan si RR and KKY sametime. KKY ajak aku dinner, which I had to decline.

Sampai kat bangunan MARA... bubur dah habis jugak. Hampeh. Makan meehun sup lagi le nampaknya. Aku suka kan meehun sup ni...so takde hal la. Walaupun rasa macam nak demam, aku tetap order ABC. Si RS pulak minum limau suam and LKC. Sembang-punya-sembang dengan macam-macam cerita sampai pukul 10:45 p.m. I must say si RS ni quite mature in his thinking larr... walaupun masih muda (boleh dibawa berunding and bersembang). [Eh! Kalau ko baca entry ni, jangan kembang pulak tau]. RS pun ada tanya about the shocking news. Tapi aku belum boleh cite. Just wait and see... tak lama lagi dah.

No comments: