Nobody else to blame!

21 September 2007, Friday

At 9.00 a.m. aku dah terpacak kat that 'virtual' hotel for the trade negotiation meeting. The meeting went quite well walaupun tetap bertelagah among a few member countries. We finally managed to agree on key issues at about 12 noon. Aku and NN bergegas balik ke office. Aku janji dengan AHA nak pegi sembahyang sama2 kat Masjid Wilayah. Dengan jam and all, dekat 1.00 p.m. baru sampai. Lepas sembahyang aku sepatutnya ada meeting. Cancelled lah pulak. So I had some free time to clear my in tray.

After contemplating for 2 days, I have decided that I will still go back for Hari Raya. Tapi sekejap je lah sebab nak ke US. I sought my secretary's assistance to help me book return flight tickets to and from Alor Setar. Malangnya semua ticket dah habis, and the only one left departs from KLIA on Hari Raya pertama at 1:55 p.m. and balik to KL on raya ketiga petang. Padan muka aku. Lambat sangat buat reservation. There's NOBODY ELSE TO BLAME OTHER THAN MYSELF.

Late this afternoon, I received a Poslaju letter from University Malaysia Perlis. Terpinga-pinga gak aku coz I have not dealt with anybody from the uni. In fact, I don't even know that such university exists... aiyooo. The content of the letter is even more shocking. The letter says that Kementerian Pengajian Tinggi telah mengenal pasti aku sebagai salah seorang tenaga professional dalam bidang perbankan dan kewangan and as such aku dijemput/dikehendaki untuk menjadi pensyarah/penceramah jemputan di Universiti tersebut. However, I'm free to decide on the topics for my lecture. Terkebil-kebil gak aku, bila masa lak aku tersenarai sebagai tenaga professional? mana diaorang dapat contact aku? sape yg recommend kan aku? dan macam2 persoalan lain. Tak boleh jadi ni.... so aku pun menjalankan tugas perisikan dengan membuat panggilan to a few people yg aku rasa would know pasal hal ni. True enough, memang company aku yg recommended my name.... tapi ntah macam mana aku tak diberitahu. Nasib baik aku tak call and reject the invitation... tak pasal-pasal je nanti.

Anyhow, malam ni aku berbuka puasa di Ginger, Central Market. I quite like this place sebab ala-ala romantik dengan mood lampu yang agak gelap... (kalau ada tikus besar kucing lalu bawah kaki pun tak nampak sebab begitu dimmed sekali). Dengan dekat 10 jenis lauk tak termasuk dessert, makan kat sini memang berbaloi. Sedap juga, except for the cuttlefish yang rasa macam selipar jepun. Kelakar tengok NM, MZ and RS terkial-kial nak minum limau barli (ke barli limau?) sebab tak diberi straw. Nak minta segan pulak diaorang ni... haha.

Dessert pulak ada element durian yang memang tak dapat diterima oleh sistem pemakanan aku. Ada yang kata lempuk, ada yang kata lempung... setelah berhujah selama 5 minutes, we agreed that the correct term is lempuk, sebab lempung = paru. Betul ke? Aku terpaksalah ordered dessert yang lain sebab tak makan durian.

Lepas makan, pegi sembahyang kat surau di tingkat atas yang agak terbiar... the last time aku datang surau ni, aku rasa 10 tahun dulu. Lepas sembahyang aku jalan balik ke office dengan RS. Kat dalam Central Mall ada orang jual toys. Terjebak beli remote control helikopter sebab nampak macam best. MZ pegi hantar NM balik kat taxi station. Aku sambung keje sikit, then ciao!

No comments: