Arena of Stars

24 August 2007

Hari ni, aku, RR, and RS merancang nak gi KLCC cari baju (kalau ada yang sesuai) untuk annual dinner pada keesokan harinya. Aku ni bukannya rajin sangat nak pegi dinner ni, tapi dah terpaksa. Tapi, alang2 dah kene pegi, mesti lah ikut theme. Tema for this year is 'Arena of Stars'. So, I suppose, anything that looks elegant would be good enuf. Dalam pukul 6:15 pm we all keluar from office, ambik LRT Putra ke KLCC. Nak ambik taxi sure jam gilerr... LRT Putra pun sesak ya amat.

Sampai KLCC, terus terpa a few shops...cari punya cari tak jumpa gak yang aku berkenan. Kalau ada yang berkenan, either too expensive or tak muat... he he pening.... pening. Lepas Maghrib (kat surau yang juga sesak ya amat), kami ke House of Sundanese. Everytime ke sini, Ikan NIla Goreng merupakan menu wajib. Belum sempat nak order, baru aku perasan yg NSY and family baru lepas makan kat the same restaurant and baru nak balik. We all ordered banyak gila makanan...6 dishes for 3 people. Memang lah kuat makan.

After dinner, bergegas lagi cari baju...banyak kedai yang dah tutup. Nampaknya, pencarian yang hampa malam ni... Aku ingat besok je lah aku gi cari. Kalau tak jumpa gak, pakai baju lama je... baju sebenarnya dah berlambak-lambak. Dah penuh 3 almari... hmm...tunggu besok je lah.



25 August 2007


Pepagi dah bangun. 9:30 pagi ada badminton. Ingatnya lepas badminton nak gi shopping baju. Badminton habis dalam pukul 12 tgh hari. Lepas mandi dan tukar baju, aku ke Sogo. Sebab dah malas sangat nak pikir, aku beli satu suit hitam kat sogo for RM880. Quite a bargain...selalunya dalam RM1200. Lagipun suit hitam ni aku boleh pakai keje nanti... Jimat sket.

Dah beli suit hitam... kena lah beli kasut hitam. Kasut hitam yang ada tu macam dah tak best. Pastu aku nak cari baju yg striking sikit untuk dipakai di dalam. Takkan nak pakai baju keje plak! So dengan gigihnya aku menghala ke Lot 10. Kat sana berjumpa lah apa yang dihajati. Lepas selesai shopping, bergegas aku balik rumah.

Tan janji nak datang ambil aku kat rumah pukul 6 pm. Ingatnye, kalau aku pegi awal takdelah kelam kabut sangat nanti... convention centre kat Sunway Pyramid tempat dinner ni diadakan pun aku dah ingat-ingat lupa. So eloklah pegi awal...

Sampai sana dalam pukul 6:40 p.m. Aku ronda-ronda kat mall dulu. Tetiba terjumpa matching tie and hanky. Sesuai dengan baju yg dipakai. Terus aku beli and pakai kat kedai tu jugak. Kelakar betul.

Dinner started slightly late. Sebab sebenarnya aku pegi dinner tahun ni ialah kerana aku merupakan salah seorang recipients for Excellent Individual Performance Award. Aku ni sebenonye tak berapa berkenan dengan individual award ni. Yelah, dalam organisasi macam organisasi aku ni, we normally work in team. So aku rasa tak sesuai lah kalau aku je yang diberi recognition, sebab ramai yang turut beri sumbangan in whatever projects I do. Sebab taknak bosses bising-bising kalau aku tak pergi, so terpaksalah aku buat special appearance. Dinner agak hambar. Persembahan Mila AF5 berterabur... sumbang ada, lupa lirik ada, tak tau masuk lagu pun ada... hancuss. Jaclyn pulak, walaupun nyanyian OK, tapi tak pandai nak sesuaikan diri dengan majlis. Majlis diakhiri dengan sambutan hari lahir big boss yang menyambut ulangtahun kelahirannya pada keesokan harinya, 26 August.


No comments: