Semoga Cepat Sembuh...

28 July 2007

Woke up late today. Perancangan nak ke office disebelah pagi, lenyap. Anyhow, aku still kena ke office sebab documents untuk k
e Australia besok semuanya kat office... Walau sibuk macam mana pun today, aku dah promised myself to visit NA kat hospital. NA terkena serangan asma yg teruk sampai masuk ICU semalam. RS text aku cakap dia tak dapat join ke hospital sebab ada another engagement.

Segan jugak aku nak melawat anak dara orang kat hospital kalau sorang-sorang ;). Nasib baik NM and MZ pun nak pegi melawat tengah hari ni... so tak le segan sangat. Aku sampai ke hospital dah pukul 1:15 ptg. Ingatkan nak beli gift or flowers kat NA. Tup-tup, tutup pulak gift shop kat hospital ni. Hanj gilerr... Aku pun membebel kat staff hospital ni pasal gift shop yg tutup nih.... According to sorang nurse ni (aku rasa dia nurse lah kot... ada tanjak atas kepala.. hehe) tauke gift shop ni memang buka-tutup kedai ikut suka hati dia saje....
Laaa... macam tu pulak!!!

ICU tempat NA menginap ni terletak di tingkat 3, waktu naik lift ni aku dok terbayang-bayanglah betapa longlainya si NA ni..., letih, sakit, tak larat, etc (yelah kat ICU kann....). Kat tingkat tiga, merpati dua sejoli dah dok tunggu aku kat tepi lift.... (err.... merpati ke?). So, dengan sopan santunnya aku melangkah masuk dan memberi salam dengan kuat sekali... tak sangka pulak ramai org kat ICU tu... ramai aci pulak tu... aiyoo... malu sekejap.

Segala sangkaan aku tadi meleset sama sekali... sihat je si NA ni... ada batuk2 manja sekali sekala... itu je. Rupanya, NA tak boleh keluar dari ICU lagi sebab bilik kat luar masih lagi penuh. Dari katil NA boleh nampak satu file di sebelah meja nurse yang membuatkan kitaorang tak senang duduk....
file tu ialah file MISCELLANEOUSE!! Pencemaran bahasa betul... nak je aku bangun dan betulkan spelling kat file tu (tapi sebenarnya takut kena serang dengan nurse... sekian!)

Setelah selesai mengacau NA, aku pun tumpang merpati yang tak berapa merpati tu untuk ke Maju Junction (MJ). Si NM ada majlis puspanita kat kelab KERTU pukul 3:30 ptg, so sempatlah drop me off kat MJ kejap. Tujuan utama ke MJ sebab nak lunch la and untuk menghilangkan
ketagih Starbucks. Lepas lunch kat food court, aku tapau Caramel Macchiato untuk ke office. Menapak lah aku dari MJ ke office, berpeluh jugak le.

Kat office buat keje apa yang patut sampai 6:30 p.m.


Aku berhajat nak beli traveling bag baru... sebab yang aku ada ni tak berapa melerts. Dulu aku dah ada satu, tapi pecah waktu aku balik dari Washington D.C. April haritu (semuanya gara-gara terlebih muatan. Dahle kena penalty extra charges, beg pun jahanam). So aku pun ambik LRT ke the Mall. Kat situ ada House of Leather yang jual Mendoza bag yang aku nak. Ada a few yang aku berkenan, tapi aku prefer yang lain dari orang supaya senang nak recognise kat airport nanti. Lepas belek2 for 15 minutes, aku pun beli model Seahawk, hardcase.

Aku tinggal bag tu kat kedai lepas aku buat bayaran, coz aku masih nak merayau-rayau lagi. Singgah pharmacy jap beli a few things, lepas tu ke Parkson ronda-ronda. Kat Parkson, terjebak beli sweater Timberland - kaler merah (alasannya, kat Perth baru lepas winter, so sejuk lah kot...). Lepas selesai shopping, aku balik. Lepak rumah je malam ni. Sambil tengok IKON, aku campak baju dalam mesin untuk dibasuh. Persembahan finalists IKON tidak seperti yang aku harap... agak mengecewakan. Walaubagaimanapun. tahniah buat Jac and OAG. Sekarang ni dah pukul 1:25 pagi. Taxi akan datang ambik aku pukul 6:00 pagi untuk ke BNM ambik barang dan kemudian terus ke KLIA. Packing pun baru nak start ni...

1 comment:

Mya said...

banyak la u punya merpati. tapi kelakarlah.. hehe.. i love u, abang long.. *cium tangan*