Air Dicincang...

27 July 2007

I was in a meeting the entire morning, preparing for the trip to Perth, Australia this Sunday. Oh! I wish I can better prepare myself for this trip, but I have too many things on my plate that make it impossible for me to focus. I came back to office from the meeting at about 12:30 noon. Sempat checked incoming mails and emails sebelum keluar lunch.

Aku keluar lunch and sembahyang Jumaat with MO. Sembahyang kat tengah panas.... peluh menitik-nitik. But I guess, I shud not complaint... kurang pahala nanti. Lepas sembahyang, I had cendol kat Kupang and kemudiannya bergegas to the book fair nak cari buku Harry Potter - Chambers of Secret...sebab semalam dah habis. Tinggal dua copies je lagi... I grabbed one and WHWI grabbed the other one. Lepas bayar, berlari pulak aku naik ke office... sebab trade negotiation seminar (TNS) nak start. Hari ni final day of the seminar, and so far, it has been beneficial. Sambil dengar seminar, ada lagi urgent memo yg perlu dibereskan... mana nak focus dengar lecture, mana nak baca memo lagi.... aiyooo...

TNS habis lambat pulak hari ni. 6:30 p.m. baru selesai. Berlambak-lambak missed calls and sms kat handphone. Returned calls to yang mana penting je lah. Balik office, ada quick discussion dengan PM...(my staff ye, bukan perdana menteri). Lepas maghrib, aku bergegas ke Sogo untuk ambik taxi ke MidValley sebab aku ada dinner appointment dengan a friend who is more like a brother to me. Aku memang tak suka MidValley Mall ni...too crowded lah. But, sebab nak pegi dinner kat Chili's je, so aku pun OK je lah... initially, I wanted to go to Rebung kat Bangsar.

Dinner started at 8:30 p.m. I ordered fried steak and ZAW ordered lamb shank... Memanglah mamat ni kuat makan kambing.... walaupun cholestrol dah off the chart. Sebab dah lama tak borak, panjang lah cerita... ntah berapa gelas air aku dah belasah aku pun tak tau. Sembang about his work, my work, about common friends, etc... I thoroughly enjoyed the conversation (not sure bout him larr). Sejak kecik, I always wanted to have a younger or elder brother for me to fight, share secrets, give advise, seek feedback, etc...and now I believe that I have a number of them, ZAW included. Midnight baru bertolak balik from MidValley, and ZAW was kind enough to send me home (the night before KKY hantar aku balik)... maklumlah aku ni naik public transport jek. We talked further pasal our hasrat to help those yg kurang bernasib baik... Last year we planned something, tapi tak jadi... so we hope this year boleh berjaya lah... It's too premature to share with my audience here.... InsyaAllah, mungkin satu hari ni.

Air dicincang takkan putus....;-)

Nota Kaki:
Heard about NA masuk hospital from NM. Semoga cepat sembuh ye... banyakkan berehat... Jangan lah susah-susah hati. Besok Abang Long visit, kay...

No comments: