Malam Jumaat...

26 July 2007

While orang lain busy doing what they suppose to be doing pada malam Jumaat, aku pulak sibuk bertarung atas badminton court dengan bebudak office. Dah lama tak main badminton...ada je halangannya....so lepas ketagih lah malam ni. Main 3 sets, menang dua, bungkus sekali.... okaylah...sekadar nak berpeluh.

Lepas mandi and naik office jap, aku pegi dinner ngan KKY kat City Garden.... penat je lah aku exercised main badminton, sebab lepas tu aku dah belasah nasi lemak tiga bungkus....hampeh!!

Earlier today, disebelah petangnya, dalam hujan-hujan yang tak berapa nak lebat ni...aku dengan AAA dah janji nak gi cari camping/hiking bag di Kompleks Campbell. Terpaksa lah aku pinjam payung dengan my staff sebab aku ni memang jenis tak suka pakai payung... (pernah waktu tingkatan 2 dulu, aku purposely tinggalkan payung atas bas sekolah sebab my mum yg paksa bawak payung....aiyoo...keji betul perbuatan tu bila diingat-ingatkan). I know for fact that there is a shop selling barang-barang for outdoor activities kat kompleks ni... tu yang berkobar-kobar sangat nak cari. And true enuf, memang ada bags yang aku and AAA berkenan....AAA siap berkenan dengan topi ala-ala Indiana Jones...memanglah si AAA ni kuat melaram...hahaha. Aku pulak dah berkenan dengan this particular Deuter bag, air contact.... mahal lah jugak...tapi kalau dah berkenan, pejam mata je lah....

I thot I was extremely productive today. I worked through lunch coz SS wanted to meet and discuss progress of initiatives under the purview of my department. And lunch was the only time yg aku free. We had a quick discussion sebab aku nak check out book fair yang sedang dianjurkan oleh KMC. Oh, btw, MO pun joined us for lunch.


I always love this time of the year, bila ada book fair macam ni. Yelah, I get to buy books at discounted price.... Apa lagi, aku pun memborong tak ingat....Dalam masa less than 1/2 hour, I purchased 12 books in total. Aku borong the entire series of Harry Potter (chambers of secret je takde). Sebab the series ni dah habis, so I thot now would be the best time untuk aku start baca. Aku ni jenis tak suka menunggu....kalau tengok tv series pun, aku prefer kalau beli DVD for the entire season. Lepas tu tengok non-stop dua tiga hari sampai habis, rather than kena tunggu episode by episode.

In addition to Harry Potter's collection, aku jugak beli 4 other books. Yang paling aku suka ialah satu buku ni yg berjudul "Working with You is Killing Me"... ha ha... I thought it would be funny kalau aku hadiahkan buku ni kat some of my colleagues or superiors..... aiyooo.... mau tak naik pangkat aku lepas ni...ha ha.

After lunch, sambung training on trade negotiation... I find it to be very informative as the speaker has more than 30 years experience in trade negotiation. Memang this guy knows his stuff. Berbaloi aku initiated this training programme.

No comments: