What Raya?

20 December 2007

It has been some kind of tradition that I don't go back to Perlis for Hari Raya Haji. Lagipun cuti cuma sehari saja. I would rather spend my time in KL buat benda-benda yang aku suka or just lepaking. Tahun ni sembahyang raya pun tak pergi sebab bangun lambat...hmm apa nak jadi! Di sebelah tengahari, I promised HA to meet up kat Pavilion sebelum ke rumah terbuka KP di Cheras. I wanted to buy something nice for KP. Alang-alang orang jemput datang ke rumah for raya, I thought it would be nice lah kalau aku bawa buah tangan. I bought the Wisteria collection from Crabtree & Evelyn for KP. Harap dia sukalah...

Dalam pukul 2 pm, aku and HA dok struggle kat area Cheras mencari rumah KP. KP suggested us untuk tinggal je kereta kat tepi jalan and ambik taxi... aiyooo.... keji betul cadangan tu. Finally, jumpa lah jugak rumahnya. Cuma KP and her maid je ada kat rumah. Family members yang lain dah keluar menziarah. Rendang, lodeh, kari ayam antara yang dihidangkan... memang best.

Dalam pukul 4pm aku dengan HA bertolak dari rumah KP ke Midvalley nak ke MPH beli buku. Kat Midvalley punyalah ramai manusia... nak berjalan pun susah. I bought 4 books. Lepas tu terjebak beli sepasang lagi kasut adidas (memanglah I need counseling) and 2 track bottoms kat British India. Lepas selesai shopping, perut pun dah lapar...so singgah le Little Penang to have early dinner.
From Midvalley, we made our way to the Curve. Hasrat hati nak cari Nintendo Wii. Pusing-punya pusing tak jumpa gak. Kat Borders pun takde buku yang berkenan. Singgah Starbucks sekejap for my favorite. Lepas tu chow nak balik.

Keluar je from the Curve, nampak macam ada concert pulak kat luar tu. Rupa-rupanya AZ tengah menyanyi. Rupanya ada opening ceremony of the nearby shopping complex. Terus berhenti kereta and keluar tengok concert. Poyo jugak la...
Sambil-sambil mendengar lagu, aku pun menjenguk-jenguk barang-barang dalam kedai kat situ. Berkenan pula dengan 2 carpets on display. Dah le lewat dekat 10:30 malam, aku pulak insisted kat kedai tu yang aku nak beli carpets tu sekarang and nak bawa balik malam ni jugak... Gempar lah sekejap kedai tu dengan permintaan aku. Yelah... nak kena angkat furniture semua untuk ambik the 2 carpets. Dah le satu carpet tu quite big. 6-7 orang pekerja asing terpaksa tolong untuk lipat carpet and hantar ke kereta. Waktu nak bayar pulak, somehow the 2 carpets takde dalam system.... so the promoter dok sibuk bertekak dengan cashier on how to resolve the problem. Dah lambat sangat, aku pun masuk campur... aku siap berleter cakap..."korang ni, orang nak kasi duit RM3,000 pun susah... create la suspense account ke apa! besok korang reconcile lah balik". Nasib baik le bukan my staff... memang le kena haruk kalau takde customer orientation macam ni. Lepas aku berleter, problem solved. Ha! Boleh pon. Sampai je rumah, sibuk aku dok menghampar carpets ni walaupun dah tengah malam. Berpeluh-peluh aku mengangkat furniture. Y pulak called tanya samada ada kedai makan buka kat my area to tapau for his colleagues (ye lah hari raya mana lah ada kedai melayu buka). Kedai mamak kat area aku ni selalu buka, so I suggested that dia pegi tapau di situ. So aku pun ikut temankan Y cari makanan sebab aku pun dah kebulur sebab tadi dinner awal sangat. Lepas tapau he left. Aku balik zzz sebab besok nak ke office to clear outstanding work. Sekian.

Nota kaki: Happy 27th Birthday to my younger sister which falls on Hari Raya Haji this year.
(tak sempat nak mail hadiah...so just transferred some money to her account)

3 comments:

kuki said...

Hi! Shouldve asked me. Curve/Ikano/Cineleisure frequent patron. Wii ada kat Cinelesure. 2 shops as a matter of fact. Bila dah beli ajak i main, can? Teringin la. hee.

ukanera arenaku said...

aiyo... drama betul lah kedai karpet tu!

Mya said...

i dpt bygkan suasana kat kedai karpet tuh. hehe..