The Dark Knight

27 July 2008

I'm so tired today. I don't feel like doing anything at all. Mainly sebab I had an action-packed day on Saturday. I think I broke my own record sebab aku ambik taxi sampai 6 kali in one day.

Pepagi lagi aku dah ke office sebab ada badminton at 10 a.m. Yang main geng2 biasalah, 5 of us kesemuanya. Habis badminton, kelam kabut aku mandi and bersiap sebab I have another appointment at 1:00 p.m. Nasib baik kat Gym masih ada air, sebab ada announcement cakap ada gangguan bekalan air on Saturday. Risau je aku, kot-kot lah tengah mandi buih segala....tetiba air takde... mampuih!

Pukul 12:45 pm aku dah terpacak kat Sogo. Ada appointment kat Clarins. Metrosexual kan...so aku ada appointment buat facial lah. 3 minggu sekali. Lagipun, my products pun dah nak habis, so kena beli baru. Belum sempat habis facial, one of my girl friends (girl friend yerr...bukan girlfriend!) called. Dia tanya aku kat mana... aku yang jujur ni bagitau lah yang aku tengah buat facial kat Sogo. She said, " Aiyo...pondan lah kau ni buat facial". Damn this woman. Nak tergelak pun ada, hangin pun ada.... Ke situ plak perginya. I told her that she is sooooo behind time lah....heh heh.

After Clarins, bergegas pulak aku ke City Square.


I had lunch at the Malayan Aromas. Punyalah TAK sedap nasi lemak dia. Kari ayam dia rasa macam air basuh tangan (not that aku pernah rasa air basuh tangan... andaian jek) Hampeh. Nasib baik karipap RM3 sebiji dengan White Coffee dia tu sedap. Kalau tak, memang lah menyesal. Lepas beli apa yang patut... aku ambik taxi ke KLCC plak. Aku nak cari jeans baru... tapi macam takde yang berkenan. I bought t-shirts from M&S, then gegas balik (naik taxi lagi).

Lepas Maghrib, gegas ke the Curve sebab dah janji dengan 3 orang kawan nak dinner and tengok movie. Sampai je kat the Curve, terserempak dengan my colleagues. Nasib baik tak pergi dating kat situ...kantoi nanti. I found this one jeans yang agak ranggi kat Nike Store... terus beli. Ala2 hip-hop lah sikit.... but I like. Sorang member aku sudah sangkut dalam jam. Hasrat nak gi dinner kat Bubba Gump terpaksa dibatalkan. We just had a quick dinner at one of the Kopitiams sebab nak cepat. Movie starts at 9:45 p.m. And for those who know me, they can vouch yang aku ni pantang kalau orang lambat bila pegi tengok movie. Nasib baik harini takde yang lambat.


Hari ni is the first time aku tengok movie kat Cine Leisure Damansara ni. I told my friend to get us the best tickets available there. So, dia dah beli tickets The Dark Knight for 4 of us untuk ditonton at the Platinum movie suites.

I like the ambience, macam business/first class MAS. Sah le, lepas ni aku akan datang sini jerr kalau nak tengok movies.

With nice velvety reclining chairs, I was in movie heaven. Nasib baik aku tak zzzz terus. The Dark Knight memang best. Better than most movies this year. I love the Joker the most...no joke okay! Tengoklah, kalau rajin I'll write about it. Sampai rumah dah pukul 1 a.m. lebih. Letih!

"You either die a hero or you live long enough to see yourself become the villain"




No comments: